Jazzklub filmové pokusy
ÚTOK
NA 
FILM
Vnor

Těžká hodina měla podle mého velkou šanci stát se kultem. Ten ale musí být z něčeho živ, někým musí být živen. Prvním, kdo uvádí v život hotová umělecká díla,je umělecká kritika. Mám  ale pocit, že v tomto případě došlo k nějkému zaspání, přehlédnutí, snad proto, že Těžká hodina nebyla marketinkovým filmem, který nekřičel do světa, že by jej měl navštívit každý pátý Čech a něco cizinců. Cha cha...... Nezbývá než uvézt vše na pravou míru, protože ani nevíme, zda naše kritika film viděla, a proto se do toho pustím sám. Již samotným uměmním u tohoto filmu je to, že se nám (filmovému štábu) podařil husarský kousek, a to uvézt v pohyb dosud nehybné a navíc zorganizovat střet (zdánlivě nestřetnutelný) na bystrovanském poli, kde světla málo a dle scenáře postava usedá na židli a druhá s kohotí tváří nalévá čaj. A to vše svobodně a nezávisle. Vím, že neustálá byrokratická snaha vše utřídit  včetně

svobody a jejich projevů, zabíjí denně, co se vymyká minimálně tím, že je to označeno za alternativní. I když jde o krátký asi 8 min. Trvající snímek, obsahuje jednotlivé přísady, které si rozumějí a zároveň skáčou po krku. Divák má možnost odmítnout nejasnost a film opustit, anebo se skvěle bavit. Připojit se a hrát si taky. Vládne zde právě princip absolutní hry, potěšení ze hry samotné jako je pobíhání po poli, tu s modrým slonem, tu se sklenicemi kyselých okurek, až po možnost takových prvků jako růst motyky na samotném poli. Je mi skoro líto, že musím psát o okolnostech kolem jednoho filmu, než o něm samotném, ale to bych se rozplýval nad radostí, která z tohoto filmu tryská, znovu bych se v duchu zároveň dojímal i hurónsky  chechtal.

Vnor
Vnor
Copyright © D.G.D. & vnor / 2012
FILMOVÉ POKUSY

HOME

JAZZKLUB HISTORIE

KONCERTY 1983-1987

AUDIOVIZUÁLNÍ POŘADY

FILMOVÉ POKUSY

ÚDOLÍ 2002

GALERIE JAZZKLUB

VNOR VÝTVARNO

VNOR FOTOGRAFIE

VNOR PLAKÁTY

FILM TĚŽKÁ HODINA

NA DNĚ - neméně zvláštní způsob inspirace. Možná jsme tehdy byli na dně z nějaké uzavřenosti vůčí okolí. Znovu přicházely krásné pitomé nápady. Tento film se otevírá tomu, kdo dokáže svým přirozeným, vlastně dětským instinktem, ohmatávat svět ne podle toho jak mu byl představen. Nápad umístit tentokrát kameru na dno vypuštěného bazénu byl opravdu originální. Hlavní představitel díla- chvíli čtenář, houslista, bubeník a já nevím kdo ještě - je ubíjen denním tiskem v podobě muchlaných koulí Rudého práva. V té chvíli jako bychom sledovali sami sebe v grotesce, kterou zrovna prožíváme. Tentokrát je obsah pro diváka hmatatelnější včetně postav v černých pláštích s jasným kreditem a dětskými samopaly. Úžasně ponurá atmosféra, krásně popraskaný beton, krásně barevné listí a dobré rybízové víno.

Hlavní představitel - Jaromír Spáčil zvaný “KOHOUT”
Film  Na dně